************************************ * Żołnierz Zagłady * ************************************ T A R G E T G A M E S A B Pierwszy artykuł dotyczący gier karcianych ukazał się w 18 numerze MiM. Znalazła się tam pierwsza wzmianka o "Żołnierzu Zagłady" najpopularniejszej grze w Europie, a także zapowiedż polskiego wydania tej gry. W następnym numerze znalazł się cały artykuł poświęcony "Żołnierzowi Zagłady". Traktował on o świecie w którym toczy się gra. Numer 21MiM to kolorowa wkładka do gazety z opowiadaniem "Mortyfikator". Mortyfikatorzy są to członkowie Bractwa, stowarzyszenia mającgo na celu tępienie wrogów ludzkości czyli Legion Ciemności. Legion ten jest złem obudzonym przez człowieka. Zwiadowcy Imperialu, jednej z pięciu założonych przez ludzi Korporacji, zdobywając kolejne tereny dla ludzkości, natrafili na dziesiątą planetę krążącą na skraju Układu Słonecznego. Zło zostało obudzone, wylało się ze swoich cytadel i pod sztandarami Apostołów Mroku uderzyło na ludzkość. Pierwsza inwazja Zła została powstrzymana dzięki determinacji, odwadze i poświęceniu Bractwa jak też wielu ludzi. Zło zostało powstrzymane, lecz nie zniszczone i ciągle groziło rodzajowi ludzkiemu. W tym celu pięć Korporacji - Capitol, Bauhaus, Mishima, Imperial i Cybertronic - utworzyło oddziły wojowników zwanych Żołnierzami Zagłady. Głównym zadaniem ich było tępienie Legionów Ciemności, jednak z czasem przestało to być ich jedynym celem, zostali wykorzystani do porachónków między Korporacjami. Tyle histori. Za 169000 złotych otrzymujemy talię podstawową wraz z zasadami. Opakowanie ma kształt paczki papierosów i jest utrzymane w tonacji zielono-złotej. W środku można znaleźć małą 40-sto stronicową instrukcję oraz 60 kart. Instrukcja zawiera dwa rodzaje zasad, jedne dla początkujących, drugie dla bardziej doświadczonych. Zasady różnią się nieco, ale według mnie grę można zacząć wykorzystując te przepisy trudniejsze. W instrukcji znajduje się też terminologia Żołnierza Zagłady i Kronik Mutantów systemu rpg na którego podstawie powstała gra karciana. Na początku można też znaleść informację na temat trzech zestawów rozszerzających w których można znależć około 420 nowych wzorów kart. Kart jest jak już napisałem 60. Podzielone są na dwa sposoby. Jednym z nich jest podział wszystkich wzorów kart, a jest ich około 340, ze względu na ich występowanie. Mamy więc karty występujące często, w talii jest ich 44, karty rzadkie których dostajemy 14 oraz karty wyjątkowe których jest najmniej czyli 2. Oprócz tego można dokupić zestawy dodatkowe w których znajduje się 15 kart. Gra ma więc podtekst kolekcjonerski. Drugi sposób podziału jest już ważniejszy i dotyczy bezpośrednio gry. Mamy więc karty wojowników wszystkich Korporacji, Bractwa i Legionów Ciemności. Można ich wyposażyć w karty ekwipunku, zesłać Dary Mrocznej Harmonii, czy umocnić budując miasta, cytadele, lub katedry. Dla Bractwa mamy karty zaklęć Sztuki. Ponadto występują jeszcze karty specjaln pozwalające np.: uodpornić się na Sztukę, czy podnieś swoje zdolności bojowe. Spis wszystkich kart został umieszczony w numerze 22MiM. Teraz trochę o samej mechanice gry. Grać można we dwie lub więcej osób. Kazdy z graczy musi posiadać minimum 60 kart. Gra podzielona jest na tury. Tura każdego gracza składa się z trzech kroków. Krok 1: Dobieranie kart. Gracz dobiera ze swojej talii w pierwszej turze siedem kart. W następnych turach podczas tego kroku gracz dobiera kolejne karty tak aby mieć ich siedem. Krok 2: Akcje. Gracz może wykonać trzy Akcje, takie jak np.: wystawienie wojownika za odpowiednią liczbę Punktów Akcji (na początku gry każdy dostaje pięć takich punktów), wyposażenie go, czy zlecenie mu misji. Końcem tego Kroku powinnien być Atak, oczywiście można go pominąć i wydać ten punkt na co innego. Krok 3: Odrzucanie Kart Gracz musi w tym kroku odłożyć tyle kart aby zostało mu ich siedem. Jeżeli ma ich siedem lub mniej to może odrzucić tylko jedną. Po wykonaniu tego kroku przeciwnik zaczyna swoją turę. Na początku każdy gracz otrzymuje 5 Punktów Akcji. Za te punkty może wystawić wojownika, rzucić zaklęcie Sztuki itd. Podwyższyć ilość Punktów Akcji można przez medytację lub wykorzystując karty specjalne. Głównym celem gry jest wyeliminowanie tylu wojowników aby uzyskać ustaloną przez graczy ilość Punktów Zwycięstwa. Zasady są bardzo proste, po kilku rozgrywkach instrukcja staje się niepotrzebna. "Żołnierz Zagłady" jest wspaniałą zabawą. Karty są wykonane starannie, a wizerunki na nich są dobrej jakości. Jeżeli nie masz czasu na przygotownie sesji, bierz swoją niezwyciężoną talię i biegnij do kumpla. Gwarantowane parę godzin świetnej zabawy. Muad'Dib / Ś.K.F B I - L A L K A I F A