Dodatki...

                                   YounG



   Przyznam  się,  czekałem przez pewien czas, aż ktoś zrecenzuje na łamach
NCR'a  polskie  dodatki  do  Cyberpunka 2020.  Po pierwsze:  chciałem, żeby
dokonał  tego  ktoś  może bardziej doświadczony ode mnie, a po drugie:  Nie
chciało  mi  się (jestem znanym leniem :).  Nie doczekałem się jednak, będę
musiał zrobić to sam.  Więc jedziemy, gatos!

   Pierwszymi   dodatkami,   które   kupiłem  były  "Słuchajcie,  głąby"  i
"Chromebook".   Powiem  szczerze,  są naprawdę dobre, i korzystam z nich do
dzisiaj.   "Chromebook",  jak  sama  nazwa  wskazuje  to  dodatek opisujący
najrozmaitszy  sprzęt  elektroniczny i cybernetyczny.  Oprócz tego mamy też
bioimplanty,  broń  bialą  i  strzelecką,  pojazdy,  zestwy  modnych  ubrań
(ubrania  narysowane  są  na kilku stronach kolorowego, kredowego papieru),
chipy  MRAM  i  APTR,  usługi  handlowe,  ceny  mieszkań, oraz programy dla
Kataryniarzy.   Jest  tego  stuffu naprawdę duża ilość.  Jedyną wadą, którą
zauważyłem,  jest brak szczegółowego spisu treści.  Przeszkadzało mi to tak
bardzo,  że na swoim kompie napisałem swój spis, wydrukowalem, i dołączyłem
spinaczem  do  książki.   Na  Necrofobosie, o ile bedzie ksero bez problemu
będzie można skserować ten spis, zwłaszcza, że to tylko jedna strona ;).

   Drugim dodatkiem, o którym napiszę będzie "Słuchajcie głąby!".  Jako, że
dodatek  ten  tworzylo  wielu autorów, styl artykułów jest różny, a dodatek
ciekawy.    Poruszono   tu   kwestie  wrogo  nastawionych  graczy,  problem
poprawnego   rozpoczęcia   kampani,   ciekawe  sposoby  prowadzenia  walki,
życiorysu  postaci  i inne.  Ciekawe są również wypowiedzi na temat:  "Czym
jest  Cyberpunk".  Sam moduł ma raczej formę "kącika porad", w którym można
znaleźć  wszystko.   Wśród  wielu  autorów,  którzy  stworzyli  ten dodatek
znalazł  się  Creig  Shelly  i  Mike  Pondsmit  główny pomysłodawca systemu
Cyberpunk,  i szef RTG (R.  Talisorian Gams).  Wedlug mnie jest to na razie
dodatek niewątpliwie najlepszy z trzech dopiero wydanych dotychczas.

   Trzecim   modułem,  wydanym  przez  Copernicusa  jest  "Maximum  metal",
poświęcony  miłośnikom  sprzętu  ciężkiego.   Może  nawet nie miłosnikom, a
maniakom   sprzętu,  i  elektroniki  wojennej.   Dla  graczy,  którzy  chcą
"normalnie"  pograć  w  Cybera jest on średnio, lub mało przydatny.  Jednym
slowem  -  Maximum  Metal  przeznaczony  jest  dla  zboczuchów.  W MM można
znaleźć   sposób  tworzenia  pojazdów,  zasady  walki  tychże,  kilkanaście
gotowych  maszyn  (AV  9,  8,  6),  oraz  wszystko  o  BPW (Bojowe Pancerze
Wspomagane).  Jest to dodatek najlepiej wydany, lecz znacznie odbiegający w
stylu od "prawdziwego" Cyberpunka.  Chcę przez to powiedzieć, że przypomina
on bardziej moduł do Battletecha.  Cóż, dokonało się, moduły opisane, błędy
(?) sprawdzone, jednym słowem - "Sayonara, choombas!".

                                   YounG