NOWE CZARY DO OKA YRRHEDESA i nie tylko - JaDe - Chciałbym tu przedstawić nowe czary do systemu A. Sapkowskiego. Miejmy nadzieję, że wam się przydadzą. WYKRYCIE TRUCIZNY (koszt 1pkt) Zaklęcie pozwala wykryć szakodliwe trucizny w określonej cieczy, substancji, przedmiocie. Zaklęcie działa 1K6+1 rund. ZMĘCZENIE (koszt 2pkt) Dzięki temu zaklęciu osoba na którą zostaje rzucono to zaklęcie czuje zmęczenie na 1K6+2 rund. Jego S,Z,W spada do 2. JEŚĆ I PIĆ (koszt 2pkt) Zaklęcie powoduje ze osoba na którą został rzucone zaklecie nie czuje głodu i pragnienia przez 1K6+2 dni. Po wyczerpaniu sie zaklęcia osoba musi wypocząć przez 1K6 dni. POCISK (koszt 1pkt) Jedno z najpopularniejszych zaklęć wśród czarodziejów. Pocisk jest wystrzeliwany z palca ręki maga. Powodując obrażenia 1K6+1 punktów Kondycji. Uwaga: jeżeli ofiara posiada zbroję traci tylko 1K6 punktów Kondycji. ŚMIECH (kosz 3pkt) Przy pomocy tego zaklęcia można wywołać atak histerycznego śmiechu. Śmiech trwa przez 1K6+1 rund. Osoba pod wpływem zaklęcia nie jest w stanie rzucać zaklęć, strzelać np. z łuku. POTWORY CIĘ KOCHAJĄ (koszt 4pkt) Zaklęcie powoduje że wszystkie potwory w okolicy 10m są posłuszne twoim rozkazom mogą za ciebie walczyć, usługiwać, pomagać itp. Zaklęcie działa przez 1K6 dni. MAGICZNY SZYFR (koszt 1pkt) Zaklęcie zmienia tekst, który czarodziej napisze. Pismo staje sie ściśle tajne i dla każdego [chyba poza czarodzieja - przyp. JTJ] niezrozumiałe. MAGICZNA DESZYFRACJA (koszt 1pkt) Zaklęcie podobne do "MAGICZNY SZYFR" lecz diała odwrotnie. PRZERWANIE (koszt 2pkt) Jest to proste zaklęcie, które służy do przerywania jakiejkolwiek liny (nie może byc to zadna magiczna lina ani łańcuch). Średnica liny ani jej wytrzymałość nie ma znaczenia [choć proponuję, aby liny marynarskie rozmiarów Grubej Berty przerywać odejmując 1pkt więcej - przyp. JTJ]. CZŁOWIEK-PAJĄK (koszt 3pkt) To zaklęcie powoduje wystrzelenie z ręki czarodzieja strumienia silnej i lepkiej wici która mocno oplata stworzenie będące celem ataku. Zaklęcie rzucone w korytarzu lub przejściu zablokuje je. Przez blokadę nie można strzelać ani przejŚĆ. Próba przejscia przez pajęczyne nie udaje się i osoba zostaje związana i nie może sie ruszać. Przy ataku na pajęczyne powoduje ze bron do niej sie przykleja. Ogień jednak spali pajęczyne stosunkowo szybko. Pajeczyna będzie istniała 10 rund. Jeżeli użyje sie ognia zniszczenie bedzie trwało 4 rundy. BRZUCHOMÓWSTWO (koszt 1pkt) Te zaklęcie pozwala czarodziejowi sprawić, by jego głos dobiegał z innego miejsca niż w rzeczywistości. Mag może mówić dowolnym językiem który zna. Zaklecie działa przez 1K6 rund CZŁOWIEK-PAJĄK 2 (koszt 3pkt) To zaklęcie pozwala istocie, na którą zostało rzucone, wspinać i chodzić po pionowych powierzchniach. Zaklęcie działa przez 1K6+2 rund. NIEŚMIERTELNOŚĆ (koszt 4pkt) Te zaklęcie powoduje ze osoba na którą został rzucony staje się na 1K6 godzin nieśmiertelną to znaczy, że nikt nie może mu w tym czasie zadać zadnych obrażeń, nawet bronią magiczną. DESTRUKCJA ZAMKA (koszt 2pkt) Zaklęcie powoduje natychmiastowe i trwałe zniszczenie każdego zamka mechanicznego. ELFI WZROK (koszt 2pkt) Dzięki temu zaklęciowi, rzucający przez 1 godz. będzie mógł widzieć w ciemnościach na odległość 30 metrów. PRZEJŚCIE BEZ ŚLADÓW (koszt 1pkt) Istota pod działaniem tego zaklęcia może przejść przez dowolny teren - bagno, piach, bagno, cokolwiek - i nie pozostawić żadnego śladu, ani zapachu. Zaklęcie będzie trwało przez 1K6+2 rund. GRUPOWA NIEWIDZIALNOŚĆ (koszt 8pkt) Jest to jedna z wersji zaklęcia "niewidzialność". Dzięki temu zaklęciu czarodziej może zaczarować 5 postaci razem z magiem. Jeżeli postaci będzie więcej np. 6 to koszt zaklęcia wzrasta o +1pkt itd. Skutek fatalny: mag i 2 dowolnych członków drużyny tracą wzrok na 1K6+1 dni. Uwaga: ile to dni, wie tylko MG! WYKRZYWIENIE DRZEWA (koszt 3pkt) Przy pomocy tego zaklęcia czarodziej powoduje, że wybrane drzewa wiginają się i skręcają i zostają takie do końca swego żywota [Można w ten sposób np. zablokować drogę. Poza tym czar ten uwielbiają magowie-ogrodnicy - przyp. JTJ] ŚCIANA OGNIA (koszt 4pkt) Zaklęcie "Ściana ognia" powoduje, że w wybranym miejscu przez maga pojawia się tytułowa ściana ognia o wymiarach 4×4 metry na 1K6+3 rundy. PRZEMIANA METALU W DREWNO (koszt 6pkt) Przemiana metalu w drewno umożliwia czarodziejowi przerobienie metalowego przedmiotu na drewniany. Przedmiot nie może być cięższy, niż 6 kg. PIERŚCIEŃ AMBI Dzięki temu magicznemu pierśćieniowi osoba która go posiada może zahipnotyzować dowolną postać na czas 1K6+6 rund. Hipnotyzująca postać musi dotykać swoją ofiarę. Pierśćien można używać 1 raz na 3 dni. Jeżeli osoba użyje go 2 lub więcej razy na 4 dni zostaje zahipnotyzowana na 2K6 rund, a pierśćien znika. No i to by było na tyle. - JaDe -