************************************
                   *      Żołnierz Zagłady            *
                   ************************************

                       T A R G E T  G A M E S   A B


   Pierwszy  artykuł dotyczący gier karcianych ukazał się w 18 numerze MiM.
Znalazła się tam pierwsza wzmianka o "Żołnierzu Zagłady" najpopularniejszej
grze w Europie, a także zapowiedż polskiego wydania tej gry.
   W  następnym  numerze  znalazł  się cały artykuł poświęcony "Żołnierzowi
Zagłady".  Traktował on o świecie w którym toczy się gra.
   Numer 21MiM to kolorowa wkładka do gazety z opowiadaniem "Mortyfikator".
Mortyfikatorzy  są  to  członkowie  Bractwa, stowarzyszenia mającgo na celu
tępienie wrogów ludzkości czyli Legion Ciemności.
   Legion  ten  jest  złem obudzonym przez człowieka.  Zwiadowcy Imperialu,
jednej  z  pięciu  założonych  przez  ludzi  Korporacji, zdobywając kolejne
tereny  dla  ludzkości,  natrafili  na  dziesiątą planetę krążącą na skraju
Układu  Słonecznego.   Zło zostało obudzone, wylało się ze swoich cytadel i
pod sztandarami Apostołów Mroku uderzyło na ludzkość.  Pierwsza inwazja Zła
została powstrzymana dzięki determinacji, odwadze i poświęceniu Bractwa jak
też wielu ludzi.
   Zło zostało powstrzymane, lecz nie zniszczone i ciągle groziło rodzajowi
ludzkiemu.   W  tym  celu  pięć  Korporacji  -  Capitol,  Bauhaus, Mishima,
Imperial  i  Cybertronic - utworzyło oddziły wojowników zwanych Żołnierzami
Zagłady.   Głównym  zadaniem ich było tępienie Legionów Ciemności, jednak z
czasem  przestało  to  być  ich  jedynym  celem,  zostali  wykorzystani  do
porachónków między Korporacjami.
   Tyle  histori.   Za  169000  złotych otrzymujemy talię podstawową wraz z
zasadami.   Opakowanie  ma  kształt  paczki  papierosów  i jest utrzymane w
tonacji  zielono-złotej.   W  środku  można  znaleźć małą 40-sto stronicową
instrukcję oraz 60 kart.
   Instrukcja  zawiera  dwa rodzaje zasad, jedne dla początkujących, drugie
dla  bardziej doświadczonych.  Zasady różnią się nieco, ale według mnie grę
można  zacząć wykorzystując te przepisy trudniejsze.  W instrukcji znajduje
się  też  terminologia  Żołnierza  Zagłady i Kronik Mutantów systemu rpg na
którego  podstawie  powstała  gra  karciana.  Na początku można też znaleść
informację na temat trzech zestawów rozszerzających w których można znależć
około 420 nowych wzorów kart.
   Kart jest jak już napisałem 60.  Podzielone są na dwa sposoby.  Jednym z
nich  jest podział wszystkich wzorów kart, a jest ich około 340, ze względu
na  ich występowanie.  Mamy więc karty występujące często, w talii jest ich
44,  karty  rzadkie  których dostajemy 14 oraz karty wyjątkowe których jest
najmniej  czyli  2.   Oprócz tego można dokupić zestawy dodatkowe w których
znajduje się 15 kart.  Gra ma więc podtekst kolekcjonerski.
   Drugi  sposób  podziału  jest już ważniejszy i dotyczy bezpośrednio gry.
Mamy  więc  karty  wojowników  wszystkich  Korporacji,  Bractwa  i Legionów
Ciemności.   Można  ich  wyposażyć  w karty ekwipunku, zesłać Dary Mrocznej
Harmonii,  czy  umocnić budując miasta, cytadele, lub katedry.  Dla Bractwa
mamy  karty  zaklęć  Sztuki.   Ponadto  występują  jeszcze  karty  specjaln
pozwalające  np.:   uodpornić  się  na  Sztukę, czy podnieś swoje zdolności
bojowe.  Spis wszystkich kart został umieszczony w numerze 22MiM.
   Teraz trochę o samej mechanice gry.  Grać można we dwie lub więcej osób.
Kazdy z graczy musi posiadać minimum 60 kart.  Gra podzielona jest na tury.
Tura każdego gracza składa się z trzech kroków.
   Krok 1:  Dobieranie kart.
   Gracz  dobiera  ze  swojej  talii  w  pierwszej  turze  siedem  kart.  W
następnych  turach  podczas  tego kroku gracz dobiera kolejne karty tak aby
mieć ich siedem.
   Krok 2:  Akcje.
   Gracz  może wykonać trzy Akcje, takie jak np.:  wystawienie wojownika za
odpowiednią liczbę Punktów Akcji (na początku gry każdy dostaje pięć takich
punktów),  wyposażenie  go,  czy  zlecenie  mu  misji.   Końcem  tego Kroku
powinnien  być  Atak,  oczywiście  można go pominąć i wydać ten punkt na co
innego.
   Krok 3:  Odrzucanie Kart
   Gracz  musi  w  tym  kroku  odłożyć tyle kart aby zostało mu ich siedem.
Jeżeli  ma ich siedem lub mniej to może odrzucić tylko jedną.  Po wykonaniu
tego kroku przeciwnik zaczyna swoją turę.
   Na  początku  każdy  gracz otrzymuje 5 Punktów Akcji.  Za te punkty może
wystawić  wojownika,  rzucić zaklęcie Sztuki itd.  Podwyższyć ilość Punktów
Akcji można przez medytację lub wykorzystując karty specjalne.
   Głównym  celem  gry  jest  wyeliminowanie  tylu  wojowników  aby uzyskać
ustaloną przez graczy ilość Punktów Zwycięstwa.
   Zasady  są  bardzo  proste,  po  kilku  rozgrywkach instrukcja staje się
niepotrzebna.
   "Żołnierz  Zagłady" jest wspaniałą zabawą.  Karty są wykonane starannie,
a  wizerunki  na  nich  są  dobrej  jakości.   Jeżeli  nie  masz  czasu  na
przygotownie  sesji,  bierz  swoją niezwyciężoną talię i biegnij do kumpla.
Gwarantowane parę godzin świetnej zabawy.

                             Muad'Dib / Ś.K.F



                          B I - L A L   K A I F A