[Oto parę profesji do WFRP przetłumaczonych i nadesłanych przez Nibosusa
- kor.]


                   ------------------------------------

                                ANARCHISTA

   Anarchista  to  profesja  zaawansowana.   Anarchiści są przeciw władzy w
Starym  Świecie.   Tworzą  grupy  bojowników  dążąc  do  zniszczenia władzy
imperatora.

   Schemat rozwinięć:

WW   US    Wt   I    Zr   WP
+10  +20   +2  +10  +10  +20

   Umiejętności:

 - Chemia,
 - Ukrywanie się w mieście,
 - Charakteryzacja,
 - Ucieczka,
 - Publiczne przemowy,
 - Cichy chód w mieście,
 - Specjalna broń - bomba.

   Przedmioty:

 - Broń ręczna,
 - Kapelusz z szerokim rondem,
 - Płaszcz,
 - k6 bomb.

   Profesje wejściowe:

 - Agitator,
 - Banita,
 - Uczeń (Student).

   Profesje wyjściowe:

 - Agitator
 - Demagog
 - Herszt Banitów
 - Nowicjusz (Khaina lub Tezenecha)


                          ť STWORZYŁ ~O.Copper~ Ť
                             ť (INTERNET-PC) Ť

                   ------------------------------------

                                 ASTROLOG
                          (Profesja zaawansowana)

   Dużo  ludzi  w  Starym Świecie urodziło się pod różnymi gwiazdami.  Chcą
wiedzieć  co ich czeka.  Dlatego oglądają niebo i zmiany na nim.  Myślą, że
przez  gwiazdy  przemawiają  bogowie.  Aby się dowiedzieć prawdy o niebie i
zachdzących na nim zmianach, udają się do astrologów.
   Astrolog  to człowiek zainteresowany niebem i ciałami niebieskimi, które
się na nim znajdują.

   Schemat rozwinięć.

WW   US   S   Wt    Żw    I    A

+10  +10  -   -     +2    +20  -

Zr   CP   Int   Op   SW   Ogł

+10  -   +30   +10   +10  +20


   Umiejętności:

 - Astronomia,
 - Etykieta,
 - Czytanie/Pisanie,
 - Sekretny język - Klasyczny.

   Przedmioty:

 - Mapa nieba,
 - Teleskop,
 - Sprzęt piśmienniczy i kreślarski,
 - K6 książek:
   - Gwiazdy i Ty
   - Niebo i jego sekrety
   - Astrologia od A do Z
   - Gwiazdy twoim przyjacielem
   - Podręczny słownik astronomiczny
   - Przepowiednie w niecałe 20 min.
   - Niebo i Twoje życie miłosne
   - Pytania do Boga

   Profesje wejściowe:

 - Uczeń,
 - Jasnowidz,
 - Szarlatan,
 - Czarodziej.

   Profesje wyjściowe:

 - Jasnowidz
 - Uczeń
 - Szarlatan
 - Filozof

                         ť STWORZYŁ ~G.G.LEPPER~ Ť
                             ť (INTERNET-PC) Ť

                   ------------------------------------

                               MISTRZ MIECZA
                           (Tylko wysokie Elfy)
                          (Profesja zaawansowana)


   Profesje wejściowe:

   Obojętna  wojskowa  profesja  dla Elfów.

   Schemat rozwinięć:

WW  S  Żw   I   A   Zr   CP   OP

+20 +2 +1  +20  +1  +10  +10  +10

SW   Ogł

+10  +10

   Umiejętności:

 - Specjalna broń - Elfi Great sword,
 - Rozbrajanie
 - Uniki
 - Sekretny język - bitewny (Wysokich Elfów)

   Przedmioty:

 - Kolczuga
 - Elfi  Great Sword (Wielki Miecz)
 - Hełm

   Profesje wyjściowe:

 - Kolejna profesja wojskowa,
 - Strażnik WIEŻY HOETH.



                       WIELKI MIECZ WYSOKICH ELFÓW:

   Wielki miecz Wysokich Elfów jest bronią długą (powyżej 180 cm) i ciężką.
Tylko  Wysokie  Elfy  mogą posiadać tą umiejętność.  Jeśli ją mają to muszą
mieć siłę do udzwignięcia takiego miecza.  W walce mają +3 do obrażeń i -20
do  nicjatywy.   Trzeba  wiedzieć,  że  przy  parowaniu nim mamy -20 do WW.
Pamętaj  taki  miecz  w  prawej  dłoni  jest  naprawdę  straszną bronią dla
przeciwnika.

                         ť STWORZYŁ PAUL SWANSON Ť
                            ť (INTERNET - PC) Ť

                   ------------------------------------


                                  NABYWCA
                           (Profesja początkowa)

   Nabywcy   są  agentami  handlującymi  podczas  koncertów  itp.   Np.   w
tawernach,  restauracjach  w  wielkich  szlachetnych domach, kupują dobra w
dużych ilościach.  Potem je sprzedają z zyskiem.
   Jest to profesja dla inteligentnych ludzi posiadających wyjątkowy talent
do robienia interesów.

   Schemat rozwinięć:

 S   Int  Zr   Ogł

+1   +10  +10  +10

   Umiejętności:

 - Evaluate
 - Numizmatyka
 - Haggle
 - Czytanie pisanie
 - Sekretny język - gildii
 - Geniusz arytmetyczny

   Przedmioty:

 - Przybory do pisania
 - Księga handlowa
 - Abacus

   Profesje wejściowe:

 - Skryba
 - Domokrążca

   Profesje wyjściowe:

 - Domokrążca
 - Kupiec

                      ť STWORZYŁ Psychodelic Goblin Ť
                             ť (INTERNET-PC) Ť

                   ------------------------------------

                                   PIRAT
                           (Profesja początkowa)


   Schemat rozwinięć:

WW   US    S   Wt   Zw   I   A  Ogł

+10 +10   +1  +1    +2  +10 +1  +10

   Umiejętności:

 - Wiosłowanie
 - Obrazliwe ataki
 - Rozbrajanie
 - Mocna głowa
 - Pływanie
 - Jeden dodatkowy język obcy
 - Bijatyka
 - Torturowanie

   Przedmioty:

 - Skórzany płaszcz
 - Szabla
 - Łuk i amunicja
 - Tarcza
 - 10 metrowa lina zakończona hakiem

   Profesje wyjściowe:

 - Kapitan
 - Handlarz niewolników
 - Zabójca
 - Obrońca sądowy
 - Oszust

   Profesje wejściowe:

 - Banita
 - Łowca skarbów
 - Przemytnik
 - Rybak

   Chyba nie muszę mówić kim są i jak zachowują się piraci..

                   ------------------------------------

                                  ARBITER

   Arbiter  jest  to  ktoś,  kto został nauczony sędziować pojedynki, różne
gry.   W  zależności  od  tego  jak arbiter zadecyduje tak rozwiąże się np.
walka.  Werdykt arbitra nie zawsze jest zgodny z opinią ludu.

   Schemat rozwinięć:

Wt   Zyw   Int  Op   Ogd
+1   +2    +10  +10  +10

   Umiejętności:

 - Etykieta,
 - Prawo,
 - Przemowy publiczne,
 - Pisanie i czytanie,
 - 50% na Urok osobisty,
 - 25% na Heraldykę.

   Przedmioty:

 - Gavel,
 - Wspaniałe ubranie,
 - Przybory do pisania,
 - 50% na Woskowe pieczęcie.

   Profesje wejściowe:

 - Skryba,
 - Exciseman,
 - Prawnik.

   Profesje wyjściowe:

 - Skryba
 - Agitator
 - Uczeń (Student)
 - Jasnowidz.

                   ------------------------------------

                      Zebrał:              NIMBOOSUS