[Oto parę profesji do WFRP przetłumaczonych i nadesłanych przez Nibosusa - kor.] ------------------------------------ ANARCHISTA Anarchista to profesja zaawansowana. Anarchiści są przeciw władzy w Starym Świecie. Tworzą grupy bojowników dążąc do zniszczenia władzy imperatora. Schemat rozwinięć: WW US Wt I Zr WP +10 +20 +2 +10 +10 +20 Umiejętności: - Chemia, - Ukrywanie się w mieście, - Charakteryzacja, - Ucieczka, - Publiczne przemowy, - Cichy chód w mieście, - Specjalna broń - bomba. Przedmioty: - Broń ręczna, - Kapelusz z szerokim rondem, - Płaszcz, - k6 bomb. Profesje wejściowe: - Agitator, - Banita, - Uczeń (Student). Profesje wyjściowe: - Agitator - Demagog - Herszt Banitów - Nowicjusz (Khaina lub Tezenecha) ť STWORZYŁ ~O.Copper~ Ť ť (INTERNET-PC) Ť ------------------------------------ ASTROLOG (Profesja zaawansowana) Dużo ludzi w Starym Świecie urodziło się pod różnymi gwiazdami. Chcą wiedzieć co ich czeka. Dlatego oglądają niebo i zmiany na nim. Myślą, że przez gwiazdy przemawiają bogowie. Aby się dowiedzieć prawdy o niebie i zachdzących na nim zmianach, udają się do astrologów. Astrolog to człowiek zainteresowany niebem i ciałami niebieskimi, które się na nim znajdują. Schemat rozwinięć. WW US S Wt Żw I A +10 +10 - - +2 +20 - Zr CP Int Op SW Ogł +10 - +30 +10 +10 +20 Umiejętności: - Astronomia, - Etykieta, - Czytanie/Pisanie, - Sekretny język - Klasyczny. Przedmioty: - Mapa nieba, - Teleskop, - Sprzęt piśmienniczy i kreślarski, - K6 książek: - Gwiazdy i Ty - Niebo i jego sekrety - Astrologia od A do Z - Gwiazdy twoim przyjacielem - Podręczny słownik astronomiczny - Przepowiednie w niecałe 20 min. - Niebo i Twoje życie miłosne - Pytania do Boga Profesje wejściowe: - Uczeń, - Jasnowidz, - Szarlatan, - Czarodziej. Profesje wyjściowe: - Jasnowidz - Uczeń - Szarlatan - Filozof ť STWORZYŁ ~G.G.LEPPER~ Ť ť (INTERNET-PC) Ť ------------------------------------ MISTRZ MIECZA (Tylko wysokie Elfy) (Profesja zaawansowana) Profesje wejściowe: Obojętna wojskowa profesja dla Elfów. Schemat rozwinięć: WW S Żw I A Zr CP OP +20 +2 +1 +20 +1 +10 +10 +10 SW Ogł +10 +10 Umiejętności: - Specjalna broń - Elfi Great sword, - Rozbrajanie - Uniki - Sekretny język - bitewny (Wysokich Elfów) Przedmioty: - Kolczuga - Elfi Great Sword (Wielki Miecz) - Hełm Profesje wyjściowe: - Kolejna profesja wojskowa, - Strażnik WIEŻY HOETH. WIELKI MIECZ WYSOKICH ELFÓW: Wielki miecz Wysokich Elfów jest bronią długą (powyżej 180 cm) i ciężką. Tylko Wysokie Elfy mogą posiadać tą umiejętność. Jeśli ją mają to muszą mieć siłę do udzwignięcia takiego miecza. W walce mają +3 do obrażeń i -20 do nicjatywy. Trzeba wiedzieć, że przy parowaniu nim mamy -20 do WW. Pamętaj taki miecz w prawej dłoni jest naprawdę straszną bronią dla przeciwnika. ť STWORZYŁ PAUL SWANSON Ť ť (INTERNET - PC) Ť ------------------------------------ NABYWCA (Profesja początkowa) Nabywcy są agentami handlującymi podczas koncertów itp. Np. w tawernach, restauracjach w wielkich szlachetnych domach, kupują dobra w dużych ilościach. Potem je sprzedają z zyskiem. Jest to profesja dla inteligentnych ludzi posiadających wyjątkowy talent do robienia interesów. Schemat rozwinięć: S Int Zr Ogł +1 +10 +10 +10 Umiejętności: - Evaluate - Numizmatyka - Haggle - Czytanie pisanie - Sekretny język - gildii - Geniusz arytmetyczny Przedmioty: - Przybory do pisania - Księga handlowa - Abacus Profesje wejściowe: - Skryba - Domokrążca Profesje wyjściowe: - Domokrążca - Kupiec ť STWORZYŁ Psychodelic Goblin Ť ť (INTERNET-PC) Ť ------------------------------------ PIRAT (Profesja początkowa) Schemat rozwinięć: WW US S Wt Zw I A Ogł +10 +10 +1 +1 +2 +10 +1 +10 Umiejętności: - Wiosłowanie - Obrazliwe ataki - Rozbrajanie - Mocna głowa - Pływanie - Jeden dodatkowy język obcy - Bijatyka - Torturowanie Przedmioty: - Skórzany płaszcz - Szabla - Łuk i amunicja - Tarcza - 10 metrowa lina zakończona hakiem Profesje wyjściowe: - Kapitan - Handlarz niewolników - Zabójca - Obrońca sądowy - Oszust Profesje wejściowe: - Banita - Łowca skarbów - Przemytnik - Rybak Chyba nie muszę mówić kim są i jak zachowują się piraci.. ------------------------------------ ARBITER Arbiter jest to ktoś, kto został nauczony sędziować pojedynki, różne gry. W zależności od tego jak arbiter zadecyduje tak rozwiąże się np. walka. Werdykt arbitra nie zawsze jest zgodny z opinią ludu. Schemat rozwinięć: Wt Zyw Int Op Ogd +1 +2 +10 +10 +10 Umiejętności: - Etykieta, - Prawo, - Przemowy publiczne, - Pisanie i czytanie, - 50% na Urok osobisty, - 25% na Heraldykę. Przedmioty: - Gavel, - Wspaniałe ubranie, - Przybory do pisania, - 50% na Woskowe pieczęcie. Profesje wejściowe: - Skryba, - Exciseman, - Prawnik. Profesje wyjściowe: - Skryba - Agitator - Uczeń (Student) - Jasnowidz. ------------------------------------ Zebrał: NIMBOOSUS