W tubę go koleś!
                     czyli mierzone ciosy w "Wilkołaku"

                            


   Przeglądając  ostatnio  "Player's Guide" do pierwszej edycji "Werewolf'a"
natknąłem  się na małe rozwinięcie zasad, które uznałem na tyle przydatne że
postanowiłem   napisać  o  tym  małe  conieco.   Owe  rozwinięcie  dotyczyło
oczywiście  ciosów mierzonych w poszczególne części ciała, oraz efektów tych
ciosów.   Cóż  więc tam, mniej więcej, jest napisane...  Dobrze przymierzony
cios może być jedynym sposobem na zatrzymanie wampira, którego przecież dość
ciężko  byłoby  unieszkodliwić serią ciosów zadanych "na ślepo".  Oczywiście
modyfikatory,  które  dodajemy do trudności testu są różne.  Wszakże łatwiej
jest  uderzyć  w  tors, czy w nogi niż w głowę.  Znaczna większość opisanych
poniżej  obrażeń (z  wyjątkiem  dekapitacji,  alias  utraty  głowy) może być
zregenerowana.   Aby  osiągnąć  opisywane  efekty  (ogłuszony, nieprzytomny,
rozchlastana  kończyna,  itp.)  uszkodzenie  musi  być zadane jednym ciosem.
Garou,  zraniony  do  poziomu  Ciężko  Ranny,  który  otrzyma  cios  w głowę
sprowadzający   go   do   poziomu  Zmaltretowany  nie  jest  ogłuszony,  ani
nieprzytomny.   Aby  tak  się wydarzyło,  cios  musi zadać conajmniej cztery
poziomy  obrażeń.   Rzecz  jasna  atakujący musi zadeklarować, w którą część
ciała  przeciwnika będzie uderzał, zanim wykona rzut kośćmi.  Jeśli test nie
przyniesie  żadnych  sukcesów,  cios oczywiście chybia.  Teraz pozwolę sobie
przejść do opisu ciosów.

   Głowa  -  trudność  +3, efekt:  rezultat Lekko Ranny oznacza, że wilkołak
(lub człowiek) jest ogłuszony i nie może nic robić w danej turze (aczkolwiek
wydając  punkt Szału możemy to wyeliminować).  Rezultat Ciężko Ranny oznacza
że postać jest nieprzytomna, chyba że wykona test Wytrzymałości (trudność 8)
lub  wyda  punkt  Szału.   Zmasakrowany  oznacza,  że  kark wilkołaka został
złamany, w związku z czym postać jest sparaliżowana zanim zregeneruje się do
poziomu  Okaleczony,  postać  nie  musi  być nieprzytomna  -  wystarczy test
Wytrzymałości  (8)  lub  wydanie  punktu  Szału.   Jeśli  cios  jest  zadany
bronią ostrą,  a  uszkodzenia  są o  jeden  poziom większe niż Zmasakrowany,
oznacza  to  iż głowa wilkołaka została oddzielona od jego ciała i szybuje w
bliżej nieokreślonym kierunku - oczywiście nie sposób tego zregenerować.

   Dłonie/Ręce  -  trudność +3/+2,  efekt:  rezultat Ciężko Ranny oznacza że
dłoń lub ręka jest złamana i broń w niej trzymana nie może być użyta; klaive
jest  upuszczony,  palce  nie  są w  stanie  nacisnąć spustu pistoletu, itp.
Jeśli  użyta  broń jest  bronią sieczną,  rezultat okaleczony oznacza iż owa
część ciała     została     odcięta.     Aby    kończyna    mogła    jeszcze
funkcjonować powinna  zostać przyłożona  do miejsca odcięcia i umocowana tam
do  czasu,  aż wilkołak zregeneruje się conajmniej do poziomu Zmaltretowany.
Kończyna  nie  może  być  używana  do czasu pełnego wyleczenia (traktuj jako
prawdziwe obrażenia).  Potem wilkołak będzie miał Zaszczytną Ranę, w miejscu
gdzie kończyna została odcięta.

   Nogi  -  trudność +1; efekt:  rezultat Ciężko Ranny oznacza, że noga jest
złamana;  Pula  Kości  jest  redukowana  dla  wszystkich testów wymagających
biegania.    Rezultat  Zmasakrowany  po  ciosie  bronią sieczną oznacza,  że
kończyna  jest  odcięta z takimi samymi rezultatami jak w przypadku odciętej
dłoni lub ręki.

   Tułów  -  trudność +1; efekt:  rezultat Ciężko Ranny oznacza, że wilkołak
(lub  człowiek)  wypuści  z  impetem  powietrze  z  płuc  (w  efekcie będzie
ogłuszony   przez   jedną turę),  z  kolei  jego  żebra  będą połamane  przy
rezultacie  Zmaltretowany (postać musi wykonać test Siły Woli o trudności 8,
aby  móc  coś  robić w  danej  turze); może po tym pozostać Zaszczytna Rana.
Jeśli  wilkołak  jest zaatakowany z tyłu, a rezultat jest o jeden wyższy niż
wymagany  do poziomu Zmasakrowany, oznacza to iż jego kręgosłup jest złamany
i postać jest sparaliżowana zanim nie zregeneruje się do poziomu Okaleczony.


   Oczywiście  owe  rozszerzenie  zasad  jest opcjonalne i wprowadzenie go w
życie  zależy  wyłącznie  od  dobrej  woli  Narratora.   Specjalnie  dla was
wyszperał i przetłumaczył

                                             Iceman / Sector 5