Nowe Magiczne Przedmioty
                   ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                 UWAGA!!!
                               ~~~~~~~~~~~~~
                     Text przeznaczony tylko dla MG!!!


   Witajcie MG!
   Ci  naiwni gracze marzą o wielkiej sławie, jaką przyniesie im posiadanie
magicznych  przedmiotów.   Skoro  tak  ich  pragną,  nie utrudniajmy im ich
zdobycia.
   Sławę rzeczywiście osiągną...He!  He!  Ale jaką...

                   ************************************
Przedmioty  opisane  w  tym artykule są do użycia w realiach Warhammera,ale
bez problemu można je wykorzystać w dowolnym systemie RPG.
                   ************************************

   Magiczne przedmioty są nieuniknione, wreszcie kiedyś BG muszą się z nimi
spotkać.  Ale czy istnieją jedynie te "pomocne"?
   Wyobraźmy  sobie  szalonego  maga.   Czy  będzie  on  tworzył przedmioty
służące w jakiś sposób ludzkości?  Z pewnością nie!
   Będzie  twozył  podsowane  przez  jego  chory  umysł  rzeczy  które będą
szkodziły,  czy wręcz groziły zagładą (no może trochę tu przesadziłem, choć
czemu nie!).
   Jedni  magowie  są  bardziej  szaleni, drudzy mniej i dlatego przedmioty
uprzykszające życie BG podzieliłem na trzy grupy:

a) nieszkodliwe dla zdrowia (fizycznego napewno!)

b) takie, dzięki którym można ucierpieć na zdrowiu (czasami dość poważnie)

c) zazwyczaj posiadanie ich kończy się śmiercią BG lub nawet całej drużyn

                   ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
   Zacznijmy od tych pierwszych.
   Wszędzie  można  kupić  czapki (tudzież kapelusze), niektóre z nich mogą
być  umagicznione  przez  nader złośliwego czarodzieja.  Mianowicie bohater
noszący  takie  nakrycie  głowy  zaczyna łysieć w dość szybkim tempie, i po
okresie ok.  tygodnia nie będzie już musiał się martwić o fryzurę ...
   Będzie całkiem łysy!!!

   Drugim  przedmiotem  tego  typu  będą znikające szaty.  Jakiś tajemniczy
kupiec  z  dalekiego  kraju  sprzedaje  piękne  zdobione  szaty  po niezbyt
wygórowanej  cenie.   Szaty  takie  po  ok.  godzinie od założeniapo prostu
znikają.   Delikwent zostaje nagi!  Konsekwencje mogą być różne, a nuż nasz
bohater był na balu u diuka, lub w pałacu cesarza Karola Frantza.


   Przedmioty typu B.
   Znaleziony  podczas  drogi  przez las lub mało uczęszczany trakt, piękny
hełm  rycerski (zdobiony, prawdziwe dzieło sztuki!).  Po założeniu jest nie
do zdjęcia.  Co zrobi nasz bohater gdy zgłodnieje?

   Innym  upierdliwym  przedmiotem  może być bardzo wartościowy pierścień z
jakimś  drogim klejnotem.  Po zało- żeniu go na palec osoba traci go (palec
oczywiście!!!).    Warto  pomyś-  leć  o  ujemnych  modyfikatorach  do  Zr.
Analogiczne własności mogą mieć:
         * kastet,
         * bransoleta,
         * naszyjnik, itd.

   Wreszcie ostatnia gurpa i zarazem czarny koń mojej kolekcji.
   Wszelakiej  maści  przeklęte  bronie:   próba  ataku  kończy  się zawsze
trafieniem  w  siebie (Obr *2).  Dodatkowo czasami nie da sięjej wypuścić z
rąk (lub z ręki).

   A teraz coś dla magów wszelakiej specjalności - magiczne księgi.  Po ich
otwarciu   i  przeczytaniu  choćby  dowolnego  wyrazu  uaktywnia  się  czar
przyzwania  demona  (do  wyboru,  duży,  mały, strażnik).  Dla rzeczywiście
bezlitosnych  MG  zaklęcie może uaktywniać czar Demoniczny portal!  A w tym
przypadku
                  "Żadnych marzeń panowie,żadnych marzeń"
                      Jak powiedział car Aleksander.

                    ***********************************

Miłej  zabawy  w  uzbrajanie BG w takie gadżety, ale pamiętajcie z umiarem!
Bo "Nowe magiczne przedmioty" to potężna broń!!!


                           Marcin 'Sharky' Smoła

                             16.X||.96 Tarnów